Teljesen egyetértek veletek, egy kicsit én is meglepődtem, amikor megkérdezték. Vissza is kérdeztem, hogy "Ezt kötelező megmondanom?" :)
Ettől függetlenül moderálnom kellett egy hozzászólást, mert kezdtek kicsit elszállni az indulatok... Maradjunk lehetőleg a visszafogottabb szóhasználatnál (a meghagyott hozzászólásokra ez nem vonatkozik).
Egyébként meg emiatt ne idegeskedjetek, hiszen senkinek semmi köze hozzá, hogy melyik bankot választjátok.
"Valószínűleg el kell majd mondanod, miért döntöttél így, úgyhogy készülj valami válasszal."
Már miért készülnék? :))) Találtam jobbat, pont.
Egyébként meg bankszámlát megszüntetni elég szívás, a bankok minden lehetséges módon próbálják megnehezíteni a dolgodat, semmi érdekük nem fűződik hozzá, hogy távozásod sima ügy legyen.
Még szerencse, hogy ha nyitsz újat, elintézi az új bank.
@gabiiii: Egyáltalán nem a zsebben turkálás a cél. Ahogy írtam, elképesztő, mennyire sok ember nem érti, hogy az albérlet valakinek a saját tulajdona. Jól érzem egyébként, hogy neked is van kiadó lakásod? Ha van kedved, írhatnál egy pár sort az elkoltoztem@gmail.com-ra a tapasztalataidról. Szívesen beépíteném a folytatásba.
@para_noir: "szülőkkel lakni 18-20 felett komoly személyiségtorzító faktor"
Én azt látom, hogy ez ott probléma, ahol a szülő-gyerek kapcsolat rossz. Ahol normális kapcsolat van, ott ha 18 évig nem volt gond az együttélés, akkor utána se lesz.
Én sajnos albérleteztem sokat Magyarországon is, mielőtt lett saját lakásom, meg itt Ázsiában is, ez kurva nagy önállóság (nem!), tömöd a fizetésed nagy százalékát egy idegen zsebébe és a végén neki lesz még egy lakása a te pénzedből, neked meg nem.
Egy család gazdasági közösség is. Persze a modern ballib társadalmakban a gyereket kiteszik otthonról, mert az állam alájuk pakol támogatásokat. Norvég, dán fiatalok havi több százezer forintos ösztöndíjakat kapnak ha egyetemre járnak, Hollandiában az egyetemi kollégiumban mindenkinek jut egy minigarzon-szerű lakrész. Ez se önállóság, hisz nem a gyerek termelte meg azt, az állam pakolja alá, tehát adójukon keresztül a szülők fizetik.
A hagyományos társadalmakban nem volt gond a szülőkkel élés, ez csak az elidegenedett nyugati ballib államokban lett mamahotelezve.
Persze kell a bérleti piacot pörgetni, be kell ugrasztani a fiatalokat lakásbérlésbe.
Én itt külföldön bérelek. Ez hosszú távon teljes anyagi nonszensz, de megveregethetem a vállam, hogy önálló vagyok.
Szerencsére Magyarországon van ingatlanom, amit kiadok, ezért egyszerre látom mindkét oldalt.
@igazi hős: "ha meg a kisebb is elköltözik (az még soká lesz), akkor az egész házat el lehet adni és keresünk egy kicsi garzont magunknak." - oké, ezt a "házat eladjuk, veszünk egy kis garzont magunknak" dolgot el tudod játszani egy felkapott agglomerációs településen lévő házzal, de próbálj meg Rinyabesenyőn vagy Hajdúszováton eladni egy házat és abból egy nagyobb, élhető városban bármilyen lakást venni.
"Van sok win-win szituáció is, de többnyire a gyerek nyer, szülő fizet a jellemző" - eleve a gyerekválláson a szülő sose nyer anyagilag, kivéve, ha születése után közvetlenül eladja a csecsemőt egy pedofilhálózatnak vagy kínai szervkereskedőknek. Aki anyagi nyereséggel akarja befejezni az életét, az nem vállal gyereket.
@Elköltöztem Otthonról: Bocs, ha félreértettem, nekem ez egy zsebben turkálós cikknek tűnt.
Értem én, hogy a főbérlő-albérlő egy megcsontosodott hagyomány, de ennek ellenére hibás, ezért ha lehet próbáljunk egy kicsit népnevelni! :)
@gabiiii A mepar teljesen jogos, köszönöm az észrevételt, már ki is vettem! Persze, hogy nem szinonima a két szó, de az átlag ember így használja, és ez a blog főleg nekik szól.
Szerintem összességében félreértetted a cikk mondanivalóját. Engem bérlőként nem érdekel, mire költi a tulajdonos a befizetett pénzt. Pont azért javaslom mindenkinek, hogy tanuljon, tájékozódjon, hogy lássa kicsit a világot a tulajdonosok szemével is - mivel nem olyan egyszerű a bérbeadás, ahogy azt sokan gondolják. Rengeteg idő, pénz és energia.
@Nerevaryne Mi a baj ezzel? Hivatalos dolgokat ügyvéddel érdemes intézni, de ettől függetlenül még lehet olvasni, tanulni a témáról. Persze nem kötelező.
A főbérlő-albérlő felállásból manapság elhanyagolható számú van. Ami gyakorlatban van, azt tulajdonosnak és bérlőnek hívják. Remélem az is nyilvánvaló, hogy a főbérlő kifejezés nem szinonímája a tulajdonosnak. Jó lenne, ha ezt az összes foteltudós így a rendszerváltás után 28 évvel végre megtanulná.
Az EHO-val a tulajdonos nem tud becsapni, mert kurvára semmi közöd ahhoz, hogy mire költi a bérleti díjat. Ha akar adót fizet belőle, de mehet akár a Bahamákra is nyaralni. Ez az ő döntése és az ő kockázata. Te vagy elfogadod a bérleti díjat, vagy máshol laksz.
A mepar (ahol "ellenőrizni tudod a helyrajzi számot") a Mezőgazdasági Parcella Azonosító Rendszer rövidítése. Mint a neve is mutatja max a földrészlet meglétének ellenőrzésére szolgál, de a lakással kapcsolatban semmit sem mond. A tulajdoni lapon (amit az eggyel korábbi linken tudsz elérni) legalább a többé-kevésbé pontos cím rajta van. Ha biztosra akarsz menni az azonosításban, akkor elkérheted a társasházi alapító okiratot, de a tulaj ekkor fog elküldeni a picsába és keres egy kevésbé kekec bérlőt.
Ha könnyen akarsz kiadó lakást kapni, akkor inkább szerénynek és szimpatikusnak kell lenned, mert a "határozott fellépés" és az okoskodás elég taszító. Mivel manapság a lakáskiadók válogatnak,olyant fognak választani, akivel vélhetően kevesebb problémájuk lesz.
Manapság a bérleti díjak eléggé megszaladtak, ezért meggondolandó saját lakás akár hitelre is. Valszeg a törlesztő részlet kisebb lenne, mint a bérleti díj. Ja hogy a bank végez hitelképességi vizsgálatot és ezen elvéreznél? Akkor ne várd, hogy a tulajdonosok kapkodni fognak utánad!
Mamahotel: 17 évesen költöztem otthonról, kicsit kényszerből, de leginkább azért, mert úgy éreztem, függetlenné kell válnom. Nehéz volt, de minden perc megérte. Viszont aki otthon marad, sokat félretehet, ez is egy szempont. Meg a kényelem, a szülők támogatása...
A keress többet, és minek lekötni pár ezret: igen, nyilván minél több a kereset és a megtakarítás, annál szerencsésebb. De valahol el kell kezdeni. Nem a nyereségért, a tanulásért. Aki megtanulja kicsiben, nagyban is tudni fogja alkalmazni.
Huhh, nagyon jókat írtok, egy-két hozzászólás komolyan megihletett, hogy külön posztot írjak róla.
Viszont kérlek, az indulatos kifejezéseket inkább hanyagoljuk, ennek semmi helye itt (és máshol sem). Sokkal jobban "átmegy", amire gondolsz, ha normális stílusban írod le.
Ennek ellenére részben igazad van @Szelid sunmalac. Azért nem tudok állást foglalni, mert ahány család, annyi helyzet. Ahogy @karandash írta, sajnos vannak "fogalmatlan" szülők, de ugyanígy vannak olyan gyerekek, akik csak elszórják, amit kapnak. Az a lényeg, hogy te már csinálhatod jobban, mint a szüleid :)
@karandash: Mondjuk mielott ilyen kurvajo tanacsokat osztogatsz, talan elobb meg kene kerdeni a szuloket is, hogy esetleg akarjak-e elni a sjaat eletuket egy kicsit, amig meg tudjak, es esetleg tobb penzt es energiat magukra is forditani, minekutan husz evig erre kevesbe volt lehetoseguk.
Valamiert ez itt igen keves embernek jut eszebe, hogy nem csak a csemete dontese, hogy neki epp mi a kenylemesebb es kifizetodobb.
@karandash: El kell költözni otthonról, lehetőleg pár év munka után. Tehát a "gyerek" lakjon otthon 4-5 évig, közben dolgozzon és tegye félre a fizetésének legalább 70-80%-át, aztán költözzön el. Az albérlet valóban nem egy jó ötlet, több millióval kitömjük egy ismeretlen idióta zsebét, aki ráadásul 100%, hogy nem is adózik, tehát feketén adja ki 100 ezerekért havonta a putriját.
A jobb módszer, ha az ember inkább vesz egy saját ingatlant, valamelyik nagyobb városban. Természetesen itt is hitelt kell törleszteni, de legalább 10-20 év múlva lesz az embernek egy saját lakása/háza, amit később ki is adhat. Ezért érdemes tényleg jó helyzetben lévő nagyvárosban "befektetni" (Budapest, Győr, Kecskemét stb.)
Én nem bonyolítom. Félreteszem a megcélzott mennyiséget a hónap elején, aztán hó közben ha úgy érzem időarányosnál jobban fogy a számlámról a pénz, minden költést visszafogok.
Szerintem célszerűbb egy nehezen hozzáférhető megtakarítási formát elindítani, és kitartani mellette... pl lakástakarék.
Blog az önállóság kezdetéről
Elköltöztem Otthonról
Elköltöztem Otthonról
Utolsó kommentek:
Elköltöztem Otthonról 2019.02.20. 10:05:19
Ettől függetlenül moderálnom kellett egy hozzászólást, mert kezdtek kicsit elszállni az indulatok... Maradjunk lehetőleg a visszafogottabb szóhasználatnál (a meghagyott hozzászólásokra ez nem vonatkozik).
Egyébként meg emiatt ne idegeskedjetek, hiszen senkinek semmi köze hozzá, hogy melyik bankot választjátok.
Bejegyzés: Válts bankszámlát profin
kalandfereg 2018.11.23. 14:41:21
Már miért készülnék? :))) Találtam jobbat, pont.
Egyébként meg bankszámlát megszüntetni elég szívás, a bankok minden lehetséges módon próbálják megnehezíteni a dolgodat, semmi érdekük nem fűződik hozzá, hogy távozásod sima ügy legyen.
Még szerencse, hogy ha nyitsz újat, elintézi az új bank.
Bejegyzés: Válts bankszámlát profin
Elköltöztem Otthonról 2018.06.15. 16:01:19
Bejegyzés: A nagy pakolós-selejtezős összefoglaló
Terézágyú 2018.06.07. 12:57:06
Akkor éppen tőled fogjuk megtanulni, hogy mit dobjunk ki és mit nem...
Bejegyzés: A nagy pakolós-selejtezős összefoglaló
Elköltöztem Otthonról 2018.03.23. 09:27:46
Bejegyzés: Tanácsok leendő bérlőknek
2018.03.23. 06:29:05
Én azt látom, hogy ez ott probléma, ahol a szülő-gyerek kapcsolat rossz. Ahol normális kapcsolat van, ott ha 18 évig nem volt gond az együttélés, akkor utána se lesz.
Én sajnos albérleteztem sokat Magyarországon is, mielőtt lett saját lakásom, meg itt Ázsiában is, ez kurva nagy önállóság (nem!), tömöd a fizetésed nagy százalékát egy idegen zsebébe és a végén neki lesz még egy lakása a te pénzedből, neked meg nem.
Egy család gazdasági közösség is. Persze a modern ballib társadalmakban a gyereket kiteszik otthonról, mert az állam alájuk pakol támogatásokat. Norvég, dán fiatalok havi több százezer forintos ösztöndíjakat kapnak ha egyetemre járnak, Hollandiában az egyetemi kollégiumban mindenkinek jut egy minigarzon-szerű lakrész. Ez se önállóság, hisz nem a gyerek termelte meg azt, az állam pakolja alá, tehát adójukon keresztül a szülők fizetik.
A hagyományos társadalmakban nem volt gond a szülőkkel élés, ez csak az elidegenedett nyugati ballib államokban lett mamahotelezve.
Persze kell a bérleti piacot pörgetni, be kell ugrasztani a fiatalokat lakásbérlésbe.
Én itt külföldön bérelek. Ez hosszú távon teljes anyagi nonszensz, de megveregethetem a vállam, hogy önálló vagyok.
Szerencsére Magyarországon van ingatlanom, amit kiadok, ezért egyszerre látom mindkét oldalt.
@igazi hős: "ha meg a kisebb is elköltözik (az még soká lesz), akkor az egész házat el lehet adni és keresünk egy kicsi garzont magunknak." - oké, ezt a "házat eladjuk, veszünk egy kis garzont magunknak" dolgot el tudod játszani egy felkapott agglomerációs településen lévő házzal, de próbálj meg Rinyabesenyőn vagy Hajdúszováton eladni egy házat és abból egy nagyobb, élhető városban bármilyen lakást venni.
"Van sok win-win szituáció is, de többnyire a gyerek nyer, szülő fizet a jellemző" - eleve a gyerekválláson a szülő sose nyer anyagilag, kivéve, ha születése után közvetlenül eladja a csecsemőt egy pedofilhálózatnak vagy kínai szervkereskedőknek. Aki anyagi nyereséggel akarja befejezni az életét, az nem vállal gyereket.
Bejegyzés: Hogyan vezesd a költéseid?
gabiiii 2018.03.22. 19:50:56
Értem én, hogy a főbérlő-albérlő egy megcsontosodott hagyomány, de ennek ellenére hibás, ezért ha lehet próbáljunk egy kicsit népnevelni! :)
Bejegyzés: Tanácsok leendő bérlőknek
Elköltöztem Otthonról 2018.03.22. 15:08:37
@gabiiii A mepar teljesen jogos, köszönöm az észrevételt, már ki is vettem! Persze, hogy nem szinonima a két szó, de az átlag ember így használja, és ez a blog főleg nekik szól.
Szerintem összességében félreértetted a cikk mondanivalóját. Engem bérlőként nem érdekel, mire költi a tulajdonos a befizetett pénzt. Pont azért javaslom mindenkinek, hogy tanuljon, tájékozódjon, hogy lássa kicsit a világot a tulajdonosok szemével is - mivel nem olyan egyszerű a bérbeadás, ahogy azt sokan gondolják. Rengeteg idő, pénz és energia.
@Nerevaryne Mi a baj ezzel? Hivatalos dolgokat ügyvéddel érdemes intézni, de ettől függetlenül még lehet olvasni, tanulni a témáról. Persze nem kötelező.
Bejegyzés: Tanácsok leendő bérlőknek
brumm.a.tejbe 2018.03.21. 15:27:48
Bejegyzés: Tanácsok leendő bérlőknek
Nerevaryne 2018.03.21. 14:58:05
Bejegyzés: Tanácsok leendő bérlőknek
gabiiii 2018.03.21. 14:45:13
Az EHO-val a tulajdonos nem tud becsapni, mert kurvára semmi közöd ahhoz, hogy mire költi a bérleti díjat. Ha akar adót fizet belőle, de mehet akár a Bahamákra is nyaralni. Ez az ő döntése és az ő kockázata. Te vagy elfogadod a bérleti díjat, vagy máshol laksz.
A mepar (ahol "ellenőrizni tudod a helyrajzi számot") a Mezőgazdasági Parcella Azonosító Rendszer rövidítése. Mint a neve is mutatja max a földrészlet meglétének ellenőrzésére szolgál, de a lakással kapcsolatban semmit sem mond. A tulajdoni lapon (amit az eggyel korábbi linken tudsz elérni) legalább a többé-kevésbé pontos cím rajta van. Ha biztosra akarsz menni az azonosításban, akkor elkérheted a társasházi alapító okiratot, de a tulaj ekkor fog elküldeni a picsába és keres egy kevésbé kekec bérlőt.
Ha könnyen akarsz kiadó lakást kapni, akkor inkább szerénynek és szimpatikusnak kell lenned, mert a "határozott fellépés" és az okoskodás elég taszító. Mivel manapság a lakáskiadók válogatnak,olyant fognak választani, akivel vélhetően kevesebb problémájuk lesz.
Manapság a bérleti díjak eléggé megszaladtak, ezért meggondolandó saját lakás akár hitelre is. Valszeg a törlesztő részlet kisebb lenne, mint a bérleti díj. Ja hogy a bank végez hitelképességi vizsgálatot és ezen elvéreznél? Akkor ne várd, hogy a tulajdonosok kapkodni fognak utánad!
Bejegyzés: Tanácsok leendő bérlőknek
Elköltöztem Otthonról 2018.03.20. 15:50:25
Bejegyzés: Hogyan vezesd a költéseid?
czinimini 2018.03.20. 12:35:47
Bejegyzés: Hogyan vezesd a költéseid?
Elköltöztem Otthonról 2018.03.19. 16:41:21
Mamahotel: 17 évesen költöztem otthonról, kicsit kényszerből, de leginkább azért, mert úgy éreztem, függetlenné kell válnom. Nehéz volt, de minden perc megérte. Viszont aki otthon marad, sokat félretehet, ez is egy szempont. Meg a kényelem, a szülők támogatása...
A keress többet, és minek lekötni pár ezret: igen, nyilván minél több a kereset és a megtakarítás, annál szerencsésebb. De valahol el kell kezdeni. Nem a nyereségért, a tanulásért. Aki megtanulja kicsiben, nagyban is tudni fogja alkalmazni.
Bejegyzés: Hogyan vezesd a költéseid?
Elköltöztem Otthonról 2018.03.19. 16:32:17
Viszont kérlek, az indulatos kifejezéseket inkább hanyagoljuk, ennek semmi helye itt (és máshol sem). Sokkal jobban "átmegy", amire gondolsz, ha normális stílusban írod le.
Ennek ellenére részben igazad van @Szelid sunmalac. Azért nem tudok állást foglalni, mert ahány család, annyi helyzet. Ahogy @karandash írta, sajnos vannak "fogalmatlan" szülők, de ugyanígy vannak olyan gyerekek, akik csak elszórják, amit kapnak. Az a lényeg, hogy te már csinálhatod jobban, mint a szüleid :)
Bejegyzés: Hogyan vezesd a költéseid?
Szelid sunmalac 2018.03.19. 15:22:34
Valamiert ez itt igen keves embernek jut eszebe, hogy nem csak a csemete dontese, hogy neki epp mi a kenylemesebb es kifizetodobb.
Bejegyzés: Hogyan vezesd a költéseid?
telkoe 2018.03.19. 13:50:26
Bejegyzés: Hogyan vezesd a költéseid?
Burgermeister 2018.03.19. 10:20:14
Bejegyzés: Hogyan vezesd a költéseid?
werinter 2018.03.19. 09:45:42
A jobb módszer, ha az ember inkább vesz egy saját ingatlant, valamelyik nagyobb városban. Természetesen itt is hitelt kell törleszteni, de legalább 10-20 év múlva lesz az embernek egy saját lakása/háza, amit később ki is adhat. Ezért érdemes tényleg jó helyzetben lévő nagyvárosban "befektetni" (Budapest, Győr, Kecskemét stb.)
Bejegyzés: Hogyan vezesd a költéseid?
Amineknevetadokelveszik 2018.03.19. 09:24:03
Szerintem célszerűbb egy nehezen hozzáférhető megtakarítási formát elindítani, és kitartani mellette... pl lakástakarék.
Bejegyzés: Hogyan vezesd a költéseid?